31 jan 2014 - Bij voortdurende trendmatige omzetdaling is Philips ook onderweg naar verbetering van de winstgevendheid
In deze weken rapporteert AME Research over de resultaten van de grootste ICT concerns over 2013 en hun verwachtingen voor 2014. We proberen door de cijfers heen te kijken, te interpreteren wat er gebeurt en wat de richting is. Tot nu toe is omzetdaling het trendy woord, zowel bij IBM als bij Intel, maar zeker ook bij Philips. Daarnaast treden twee andere, nieuwe bedreigingen naar voren: rentestijging en valutarisico.
Er is dus werk aan de winkel voor financiële directeuren en de treasury afdelingen – als bedrijven die al hebben – om de risico’s die rentestijging en wisselkoersschommelingen teweeg brengen bij een dalende omzet in kaart te brengen en te bestrijden.
CEO Frans van Houten en zijn medebestuurders van Philips kiezen voor een duidelijke richting. Door kostenbesparingen en efficiencyverbeteringen willen zij de productiviteit opschroeven en daarmee de winstgevendheid. Omzetgroei en innovatie zijn geen prioriteit, al sinds 2000 niet. Toch gloren voor beleggers betere tijden. Een analyse.
Titel: |
Philips: omzetdaling als strategie |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(497 Kb)
|
Aantal pagina's: |
12 |
Uitgegeven: |
31 januari 2014 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 669,00 |
9% BTW (laag): |
€ 60,21 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 729,21 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 729,21 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|