27 okt 2013 - De regie van CEO Frans van Houten over de verkoop van Philips Consumer Entertainment aan de Japanse business partner Funai stelt teleur. Hoge kosten maar geen deal.
CEO Frans van Houten van Philips heeft een zwakke regie neergezet bij de al in juli 2012 geplande verkoop van de divisie Consumer Entertainment aan het beursgenoteerde Japanse elektronicabedrijf Funai Electronics.
Hij heeft de bijna voltooide transactie afgebroken en Funai van contractbreuk beschuldigd. Funai stelt dat daar geen sprake van is.
Het gaat over een transactie met een al jarenlange business partner en een omzet van ruim een miljard euro. Er zijn miljoenen uitgegeven aan adviezen. Beide bedrijven hebben de transactie al verwerkt in hun jaarrekeningen en strategie. Wat kon er zo misgaan? Een analyse
AME Research Op feiten en argumenten gebaseerd Nederlands ICT onderzoek. Financiële analyse en trendonderzoek. Focus op hoge toegevoegde waarde voor CEO, CFO, CMO, CIO in ICT sector en bij eindgebruikers van ICT. Digitale Informatieproducten bij abonnement.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 11 pagina's:
Slechte regie over Philips-Funai deal Transactie achtergronden Philips Transactie achtergronden Funai Omzet Consumer Entertainment onduidelijk IT landschap Philips op de schop Profiel AME Research
1 Philips in jaarverslag van Funai 2013 2 Beurskoersen Funai en Philips 2012-2013 3 De koop transactie door Funai 4 Kerngegevens van Funai 5 Omzet eerste negen maanden 2011-2013
|
Titel: |
Zwakke regie Japanse Philips deal |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(595 Kb)
|
Aantal pagina's: |
11 |
Uitgegeven: |
27 oktober 2013 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 490,00 |
9% BTW (laag): |
€ 44,10 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 534,10 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 534,10 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|