|
Nokia:mobiele markt groeit 10 procent per jaar Multimedia en mobiel zakendoen speerpunten
|
|
25 jun 2003 - Met een scherpe focus op marktleiderschap en een sterke eigen informatieproductiviteit is Nokia krachtig en klaar voor verdere groei. Productiepersoneel is haast niet meer nodig. De omzet van Nokia mobieltjes in Nederland daalde in 2002 ruim 7%.
De wereldmarkt voor mobiele communicatie toont een duidelijke groei van circa 10% per jaar Deze wordt gedreven door nieuwe gebruikers, multimedia en zakelijk gebruik. Nokia houdt vast aan zijn positieve prognoses en kan met steeds minder mensen steeds betere resultaten bereiken. In een peer Group analyse naar infoproductiviteit blijkt Nokia sterk en Philips zwak. De analyse geeft duidelijk aan in welke richting de groeimarkten in de mobiele sector zich ontwikkelen.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 7 pagina's:
- Draadloze infrastructuurmarkt zwak. 2
- Mobiele markt blijft groeien 2
- Multimedia en mobiel zakendoen drijvers 3
- Online mobiel spelen komt eraan 3
- Nederland verdween uit toptien 3
- Productiemedewerkers worden vrijwel overbodig 4
- Informatieproductiviteit uitstekend 4
Tabellen
- Tabel 1 Groei mobiele aabonnees 2002-2005 5
- Tabel 2 Omzet en winst per kwartaal 2001-2003 5
- Tabel 3 Tien toplanden naar omzet 2000-2002 6
- Tabel 4 Mobiel: omzet per phone en medewerker 6
- Tabel 5 Kerngegevens per medewerker 1997-2002 6
- Tabel 6 Kengetallen en ratio's 1997-2002 7
- Tabel 7 Informatieproductiviteit Peer Group (13) 7
|
Titel: |
Nokia:mobiele markt groeit 10 procent per jaar |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(42 Kb)
|
Aantal pagina's: |
7 |
Uitgegeven: |
25 juni 2003 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 38,95 |
9% BTW (laag): |
€ 3,51 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 42,46 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 42,46 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|
|
|
|
|