Markt kaatst Nokia in crisis De winst per verkochte mobiele telefoon neemt bij Nokia trendmatig af. Dat negeerden beleggers en stelt Nokia voor een uitdaging van formaat. (Publicatiedatum: 8-apr-2004) meer
|
Nokia bereikt grenzen aan groei De markt voor mobiele telefoons groeit nog wel in aantallen, maar niet meer in geldomzetten en winst. Dat stelt Nokia voor een uitdaging van formaat. (Publicatiedatum: 23-jan-2004) meer
|
Nokia:mobiele markt groeit 10 procent per jaar Met een scherpe focus op marktleiderschap en een sterke eigen informatieproductiviteit is Nokia krachtig en klaar voor verdere groei. Productiepersoneel is haast niet meer nodig. De omzet van Nokia mobieltjes in Nederland daalde in 2002 ruim 7%. (Publicatiedatum: 25-jun-2003) meer
|
Een miljard mobiele abonnees geweldige markt voor Nokia Dezer dagen zijn er een miljard mobiele abonnees in de wereld. In 2002 worden circa 400 miljoen nieuwe mobieltjes verkocht. Nokia heeft daarin een marktaandeel van 37%. Het concern beheerst deze markt en perst er een operationele marge van 20% uit. De uitbundige groei is weg. Een volumegroei van 3-5% in 2002 is al fraai. Maar onze AME Rating voor Nokia is:GOED. Een nieuwe analyse (Publicatiedatum: 19-apr-2002) meer
|