|
Vivendi tilt oud geld naar nieuwe economie
|
|
25 apr 2002 - Vivendi Universal is een strategisch fascinerend in elkaar gestoken milieu- en mediaconcern. Kostbare acquisities hebben de financiële kracht verzwakt maar niet gebroken. Er zijn veel mogelijkheden om kosten te besparen en efficiency te bevorderen. Er moet ook veel geïnvesteerd worden. Vivendi is een sprekend voorbeeld van de wijze waarop "oude economie" als financier optreedt van "nieuwe economie" en tegelijkertijd de Franse economisch -culturele positie in de wereld versterkt.
Bestuursvoorzitter Jean-Marie Messier (45) van Vivendi Universal kreeg eind april 2002 van aandeelhouders en werknemers formidabele kritiek op zijn beleid. Hij herschiep een Frans waterleiding concern in een internationaal mediaconglomeraat. Daarvan maken onder meer Polygram en Canal Plus deel uit. De omzet steeg tot € 57 miljard in 2001. Vóór afschrijving van goodwill was de operationele winst € 3,8 miljard. In het eerste kwartaal van 2002 werden redelijke resultaten behaald.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 4 pagina's:
Omschrijving Typering Samenvatting en conclusie Inleiding Omzetverdeling naar activiteit Geografische omzetverdeling Forse amortisatie Strategie en visie: fascinerend Investeren en beleggen: goed gepositioneerd AME RATING*: VOLDOENDE Samenvatting en conclusie: oud geld naar nieuwe economie Feiten en cijfers: 2000-2001
|
Titel: |
Vivendi tilt oud geld naar nieuwe economie |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(29 Kb)
|
Aantal pagina's: |
4 |
Uitgegeven: |
25 april 2002 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 18,00 |
9% BTW (laag): |
€ 1,62 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 19,62 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 19,62 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|
Historisch dossier Vivendi Universal |
|
|
|
|
|