25 apr 2002 - De consument is in beweging, neemt andere beslisssingen dan voorheen over zijn tijdbesteding. RTL Group moet daarop inspelen, verloor in 2001 kijkersaandeel, maar won advertentieaandeel. Cosnumenten besteden nog circa 28% van hun vrije tijd aan televisie en radio, ongeveer evenveel als contacten met familie, vrienden en kenniseen. RTL Group zag in 2001 in Nederland zijn omzet per huishouden afnemen, terwijl de bedrijfswinst per huishouden halveerde tot € 2. Content worden steeds belangrijker. De AME Rating 2002 is VOLDOENDE.
Holland Media Group, het Nederlandse bedrijf van RTL zag in 2001 zijn kijkersaandeel dalen van 32,9% in 2000 naar 31,8% in 2001. Het aandeel in advertenties daalde van 44,5% naar 40%. Met de beschikbare gegevens valt veel te spelen en te manipuleren. Zo blijkt dat gemiddeld per dag 65 minuten naar HMG zenders wordt gekeken. De jaaromzet per kijkminuut is dan in 2000 e 14.078 en de bedrijfswinst per kijkminuut € 1.264 Per huishouden in Nederland was de omzet in 2000 € 50 en in 2001 € 46, terwijl de bedrijfswinst daalde van € 4 in 2000 naar € 2 in 2001, aangenomen dat het aantal huishoudens stabiel bleef.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 4 pagina's:
- Omschrijving
- Typering
- Samenvatting en conclusie
- Historie
- Producten en diensten: TV basis voor nieuwe media en Internet
- Markten: Nederland 8%
- Economische omgeving: tijdbesteding cruciaal
- Tijdbesteding in Nederland
- Financiën
- Investeren en beleggen
- AME RATING*
- Feiten en cijfers
|
Titel: |
Kritische consument daagt RTL Group uit |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(34 Kb)
|
Aantal pagina's: |
4 |
Uitgegeven: |
25 april 2002 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 22,00 |
9% BTW (laag): |
€ 1,98 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 23,98 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 23,98 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|