Gebruikersnaam:
Wachtwoord: Opslaan?



Research aanbod
Analyses (1351)
Rapporten (75)
English (7)

Probeer gratis:
Whitepapers (1)
Analyses (85)

- Abonneer nu
- Login vergeten?
- Contact

Zoek in archief
Meer zoekopties..

AME ANALIST
Strategisch ICT bedrijven vergelijken op basis van jaarcijfers?

Meer info..

Kritische consument daagt RTL Group uit
Door Adriaan Meij

25 apr 2002 - De consument is in beweging, neemt andere beslisssingen dan voorheen over zijn tijdbesteding. RTL Group moet daarop inspelen, verloor in 2001 kijkersaandeel, maar won advertentieaandeel. Cosnumenten besteden nog circa 28% van hun vrije tijd aan televisie en radio, ongeveer evenveel als contacten met familie, vrienden en kenniseen. RTL Group zag in 2001 in Nederland zijn omzet per huishouden afnemen, terwijl de bedrijfswinst per huishouden halveerde tot € 2. Content worden steeds belangrijker. De AME Rating 2002 is VOLDOENDE.

Holland Media Group, het Nederlandse bedrijf van RTL zag in 2001 zijn kijkersaandeel dalen van 32,9% in 2000 naar 31,8% in 2001. Het aandeel in advertenties daalde van 44,5% naar 40%. Met de beschikbare gegevens valt veel te spelen en te manipuleren. Zo blijkt dat gemiddeld per dag 65 minuten naar HMG zenders wordt gekeken. De jaaromzet per kijkminuut is dan in 2000 e 14.078 en de bedrijfswinst per kijkminuut € 1.264 Per huishouden in Nederland was de omzet in 2000 € 50 en in 2001 € 46, terwijl de bedrijfswinst daalde van € 4 in 2000 naar € 2 in 2001, aangenomen dat het aantal huishoudens stabiel bleef.


INHOUDSOPGAVE:

Dit document bestaat uit 4 pagina's:

  • Omschrijving
  • Typering 
  • Samenvatting en conclusie
  • Historie 
  • Producten en diensten: TV basis voor nieuwe media en Internet
  • Markten: Nederland 8% 
  • Economische omgeving: tijdbesteding cruciaal
  • Tijdbesteding in Nederland 
  • Financiën 
  • Investeren en beleggen
  • AME RATING* 
  • Feiten en cijfers

Titel: Kritische consument daagt RTL Group uit
Auteur: Adriaan Meij
Beschikbaar als: Adobe PDF document (34 Kb)
Aantal pagina's: 4
Uitgegeven: 25 april 2002
Onderzoekskosten:
Prijs excl. BTW:  € 22,00
9% BTW (laag):  € 1,98
Verzendkosten:  € 0,00

Totaal: 

€ 23,98 incl. BTW
Bent u abonnee? Log dan nu in om deze publicatie direct te downloaden:

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Opslaan

Login vergeten?
Abonneer nu


Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 23,98 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in:
BESTELFORMULIER
Geslacht De heer Mevrouw
Voornaam
Tussenvoegsel
Achternaam
Functie
Bedrijf
Adres
Postcode
Plaats
Telefoon
 
U ontvangt het volledige document als bijlage per email. (A.u.b. geen gratis e-mailadres invoeren zoals @hotmail.com of @msn.com)
Email
Email Herhaal email
Land
Uw referentie
Opmerking

Tip:

 Bewaar mijn gegevens op deze computer





Bestel veilig & zonder credit card:

- Factuur achteraf per mail of post


Historisch dossier RTL Group
Kritische consument daagt RTL Group uit 25 apr 2002

OVERIG RECENT ONDERZOEK:

OKTOBER 2022
Nieuw tijdperk op komst Gratis!
Zorgsoftware is ratjetoe € 50,00

APRIL 2021
Het familiestatuut Gratis!
IMF positief over economie Gratis!

MAART 2021
Stop winstmaximering als doel Gratis!
Uitstoot naar NUL Gratis!
Duurzaam samenleven € 15,00

FEBRUARI 2021
Stop datahonger Gratis!

JANUARI 2021
Een onderneming als een jongensboek € 15,00
The Great Reset € 25,00

DECEMBER 2020
Vrede op aarde Gratis!

NOVEMBER 2020
Exact vol nieuwe plannen € 290,00

AUGUSTUS 2020
Roep om soepeler beleid met focus Gratis!
Draagvlak of spoedwet Gratis!

JULI 2020
Omzet Oracle stagneert € 100,00
Abonneer nu!

Blijf voordelig en optimaal geďnformeerd met een abonnement op onze publicaties.

Abonneer nu!


Top - Sitemap - Twitter - RSS - Over ons - Contact

© 2024 AME Research BV