7 jun 2011 - De elektronische marktplaats Groupon verovert consumenten en winkeliers in Nederland. Ten koste van lokale media. Wat doet MKB Nederland?
Dit rapport bevat een analyse over Groupon. Dat is een elektronische marktplaats voor het MKB. Ondernemers bieden korting acties aan en bereiken daarmee nieuwe doelgroepen. Groupon groeit ontstellend hard en gaat naar de Nasdaqbeurs. Het platform bedreigt het voortbestaan van lokale informatievoorziening, advertenties en reclame. Na de kaalslag onder platenzaken en videotheken zijn lokale kranten, advertentiebladen en radio- en televisiestations aan de beurt.
Groupon past een onstuitbare technologie toe en haalt binnenkort veel investeringskapitaal op via een beursgang. Velen denken dat het om een hype gaat. Ik denk dat het een revolutionaire trend is die diep ingrijpt op de manier waarop lokale middenstanders en winkeliers klanten trekken.
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 140,61 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: