14 jun 2010 - Focus,specialisatie en kennis kernvoorwaarden voor succes
Dit rapport behandelt de resultaten van een onderzoek dat Microsoft uitvoerde onder 467 business partners van het concern.
De resultaten worden vergeleken met AME Research onderzoek naar de bedrijfswinst en de toegevoegde waarde van twaalf Nederlandse partners van het concern. Zij doen het financieel overwegend uitstekend. Focus op branche en klant, kennis van klantprocessen en een scherp kostenbewust management van IT-diensten zijn belangrijke succesfactoren. Dat geldt temeer nu de markt in Nederland nog aarzelt met investeringen.
Vergeleken zijn
HBSoftware (NL) Microsoft Corporation ($) (VS) Afas ERP Software BV (NL) DBS Business Solutions (NL) GAC Group (NL) Accenture BV (NL) CTAC NV (NL) Centric BV (NL) VCD IT Group (NL) Ictopus Groep (NL) Inter Access BV (NL) Qurius NV (NL)
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 15 pagina's:
- AME Research point of view
- De kracht van het platform
- Applicaties en diensten rondom het platform
- Het voorbeeld van Inter Access
- Marktaandeel in verticale markt belangrijk
- Stimuleren samenwerking rondom platform
- Geen marktherstel in licenties en IT services
- Branchefocus leidt tot beter resultaat
- Industriefocus leidt tot meer groei en meer winst
- Klanten vinden gefocuste partner bij Microsoft
- Middelgrote partners halen beste resultaten
- Management van dienstverlening is beslissend
- Analyse Nederlandse business partners
- Informatie over de operationele winstmarge
- Operationele marge 12 Microsoft partners 2005-2008
- Microsoft partners renderen beter dan gemiddeld
- Rendement totaal vermogen in ICT sector
- Macro toegevoegde waarde 12 Microsoft partners
- Bijlage over de financiële analyse
|
Titel: |
Branchefocus versterkt winst Microsoft partners |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(317 Kb)
|
Aantal pagina's: |
15 |
Uitgegeven: |
14 juni 2010 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 199,00 |
9% BTW (laag): |
€ 17,91 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 216,91 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 216,91 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|