21 mrt 2005 - Elektronisch inkopen als concernstrategie is in opkomst. Met hulp van software die alle aspecten ervan strategisch ordent. Ariba belooft klanten forse besparingen op inkoop.
Door inkoop als strategisch bezuinigingsdoel te zien en vooraf scherp de definiëren en te specificeren kunnen inkoopmanagers van overheden en ondernemingen met behulp van elektronische software en online veilingen fors besparen. SAP, Oracle, PeopleSoft, Perfect Commerce en anderen bieden deze software aan. Deze analyse verkent deze opkomende markt met een focus op de financiële resultaten van Ariba.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 17 pagina's:
- Strategisch inkopen voor kostenbesparing
- Felle concurrentie in opkomende markt
- Praktijkvoorbeeld e-sourcing: Owens Corning
- Rampscenario’s in 2001
- Ariba in Nederland
- Recente financiële trend en licentieverkopen
- Financiële analyse: naschokken
- Kunt u zakendoen met Ariba
- Wereldwijde klantenlijst van Ariba
Tabellen
- Kerngegevens Ariba 2005
- Omzet Ariba 1998-2004
- Netto verliezen Ariba 1998-2004
- Kwartaal omzetten licenties 2004-2005
- Rendementsrapport 1999-2004
- Solvabiliteitsrapport 1999-2004
- Winstrapport 1999-2004
- Werknemersrapport 2000-2004
- Geldgebruik rapport 1999-2004
- Beleggerrapport 1999-2004
- AME indicatoren rapport 2000-2004
- Financiële resultaten 1999-2004
|
Titel: |
Ariba: inkopen is professionale kunst |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(258 Kb)
|
Aantal pagina's: |
17 |
Uitgegeven: |
21 maart 2005 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 147,00 |
9% BTW (laag): |
€ 13,23 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 160,23 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 160,23 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|