23 feb 2004 - ICT groothandel Copaco presteerde in een markt met omzet uitval in 2003 ten opzichte van concurrenten redelijk. Maar welke toekomst heeft het distributiekanaal?
Aan de hand van de financiële resultaten van ICT groothandel Copaco onderzoekt deze analyse de financiële processen die zich in de distributie markt afspelen. Daar heerst moordende concurrentie bij aanhoudende omzetdaling en prijserosie.
Is het mogelijk om door schaalvergroting en nog verdere kostenbeheersing rendementen te behalen die voor investeerders aantrekkelijk zijn? Of moeten Copaco en andere groothandels het roer omgooien en zich strategisch richten op markten waar nog wel schaarste heerst?
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 11 pagina's:
- Omzet in ICT producten blijft dalen 3
- Moordende concurrentie in distributiemarkt 3
- Bikkelhard gevecht tussen vier marktleiders 4
- Ingram Micro en Tech Data vechten ook om marge 5
- Copaco handhaaft zich relatief goed 6
- Doelen en strategiën blijven vaag 7
- Daling marktvolume structurele trend 7
- Hard werken aan strategisch perspectief 9
- Vier kernindicatoren voor globale concurrentiekracht 9
- Voorbehoud 11
Tabellen
- Tabel 1 Kerngegegevens Copaco 1
- Tabel 2 Vijf marktleiders in Nederland omzet 2000-2003 4
- Tabel 3 Kengetallen Copaco 2000-2003 (24) 5
- Tabel 4 Vergelijking Ingram Micro en Copaco 2000-2002 6
- Tabel 5 Winst per aandeel 1998-2003 7
- Tabel 6 Omzet Copaco 2000-2003 8
- Tabel 7 Vier kernindicatoren Copaco 2001-2003 10
|
Titel: |
Copaco staat voor groot strategisch dilemma |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(63 Kb)
|
Aantal pagina's: |
11 |
Uitgegeven: |
23 februari 2004 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 69,75 |
9% BTW (laag): |
€ 6,28 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 76,03 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 76,03 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|