17 jul 2003 - Het IBM concern heeft in de eerste helft van 2003 aan de verwachtingen voldaan, is terughoudend over de toekomst en toont nog geen autonome groei. Het concern transformeert naar de wensen van de klant.
De autonome omzetdaling van Big Blue in de eerste helft van 2003, signaleert, evenals bij Philips, dat de recessie niet voorbij is. Groei zit in specifieke segmenten zoals Business Technology Outsourcing en Internet Software en Services. De markt blijft nukkig. Deze analyse bespreekt de halfjaarcijfers van het IBM concern, gaat in op het eBusiness on Demand (Ebod) concept en blikt op de resultaten van IBM Nederland vanuit de noodzaak om hoogwaardige IT om te zetten in hoge financiële toegevoegde waarde.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 13 pagina's:
- Autonome omzet IBM krimpt nog 3
- Sterke groei Global Services 4
- On Demand klanten dienen zich aan 4
- Sterke groei Websphere en Hosting 5
- MKB groeiend marktsegment 5
- EBOD is visie, geen product 6
- IBM bestrijkt wel alle disciplines 6
- Web is zelf marketing en verkoop instrument 7
- Opbouw EBOD concept vergt denkkracht en tijd 8
- EBOD is vooral ook outsourcing 8
- EBOD is riskante strategie 9
- Overgangsjaren voor IBM Nederland 10
Tabellen
- Tabel 1 Kerngegevens IBM Nederland 1998-2002 12
- Tabel 2 Kengetallen IBM concern 1997-2002 12
- Tabel 3 Omzet per segment per halfjaar 2002-2003 13
|
Titel: |
IBM transformeert naar On Demand Company |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(44 Kb)
|
Aantal pagina's: |
13 |
Uitgegeven: |
17 juli 2003 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 47,45 |
9% BTW (laag): |
€ 4,27 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 51,72 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 51,72 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|