20 mei 2003 - Ondanks de economische recessie groeit de markt voor webdiensten 50% per jaar. Na 5 jaar investeren maakt zuivere ASP Siennax eerste winstje. Daarom viert Siennax lustrum in Panama. Een markt- en bedrijfsanalyse ineen.
Internet groeit 50% per jaar. Internet omzet verdubbelt jaarlijks. Web dienstverlener Siennax investeerde kapitalen en heeft nu een marktpositie die dit paar jaar EBITDA winstgevend wordt.
Ondernemingen communiceren hun interne en externe informatie steeds meer via Internet. Internet omzet verdubbelde wereldwijd in 2002 tot euro 4000 miljard. Deze analyse gaat over deze markt voor webdiensten en Siennax dat daar al vijf jaar midden in staat.
Er wordt een vergelijking gemaakt met zeven concurrenten: Akamai, Interland, Netstore, Telecomputing, Concur, Liveperson en Webex. Daaruit blijkt dat Siennax het relatief goed doet en in de markt zijn investeringen waard is. Zoals een bank geldzaken maar niet de portemonnee beheert, zo beheert Siennax informatiestromen. Als een nutsbedrijf. Dat is erg concurrerend en tot nu toe ging alle voordeel naar de klant. Dat moet veranderen.
Om met nieuwe technologie bestaande markten te veroveren en nieuwe open te breken is ontzettend duur. Elke euro omzet die Siennax in 2002 behaalde kostte de afgelopen vijf jaar vijfmaal zoveel aan investeringen in menskracht en technologie. Het duurt niet vier, maar tien jaar voordat deze investeringen goed renderen.
Nu de onderneming er staat levert elke geďnvesteerde euro in vier jaar weer rendement. De investeerders, managers en medewerkers gaan om die reden verder. De "ASP"-markt groeit onverbiddelijk en vervangt stap voor stap traditioneel uitbesteden van IT-beheer.
Dit is de business case van Siennax in een turbulent groeiende zeer concurrerende markt. Leerzaam voor medewerkers, adviseurs, bestaande en potentiële klanten, leveranciers, concurrenten en investeerders. Zie ook de inhoudsopgave voor de behandelde onderwerpen.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 22 pagina's:
- Introductie 1
- Inhoudsopgave 1
- In het kort: algemene gegevens 2
- Onstuitbare opmars webdiensten 3
- Introductie: een perzikenboom vergt zorg 4
- Kernactiviteit: webdienstverlening 5
- Inclusief e-billing diensten 5
- Veiligheid en betrouwbaarheid 100% gegarandeerd 6
- Organisatie en management 7
- Vier kernactiviteiten 8
- ABN AMRO grootste klant 8
- Commissarissen en investeerders kunnen klanten werven 9
- ASP geen nieuw paradigma 9
- Marketing en verkoop nog onderbelicht 10
- Klanten vinden blijkt flessenhals 11
- Sterke groei markt voor webdiensten 12
- Schepping van onderneming veel duurder dan gedacht 13
- Omzetgroei peer groep 27% 14
- Marktwaarde Siennax conform investeringen 14
- Samenvatting en conclusie: aan de slag 14
Tabellen
- Tabel 1 Organisatie schema Siennax 17
- Tabel 2 Aandeelhouders Siennax 17
- Tabel 3 24 klanten van Siennax 18
- Tabel 4 Het web als nutsbedrijf 19
- Tabel 5 Resultaten Siennax 1998-2002 20
- Tabel 6 19 kengetallen Siennx 1998-2002 21
- Tabel 7 Peer Group analyse 8 concurrenten 22
|
Titel: |
Markt voor webdiensten groeit 50% per jaar |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(76 Kb)
|
Aantal pagina's: |
22 |
Uitgegeven: |
20 mei 2003 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 38,45 |
9% BTW (laag): |
€ 3,46 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 41,91 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 41,91 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|