6 jul 2011 - De sociale media hebben al greep op een tiende van de wereldeconomie en elke zevende wereldburger. Zij vormen geen hype maar een transformatie van gedrag.
Na onze rapporten over de beursgang van LinkedIn en Groupon bespreekt dit rapport de mogelijke beursgang van spelgigant Zynga. Is er een nieuwe hype op komst zoals de internethype van tien jaar geleden? Om dat te onderzoeken plaatsen we de opkomst en waarderingen van de sociale media in een breder perspectief van de massieve onder meer sociale, maatschappelijke en geopolitieke transformatie van de wereldeconomie. Er is geen hype, wel een transformatie.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 14 pagina's:
- De explosie van de social media markt
- Bestedingen verschuiven naar nieuwe bronnen
- De data-explosie is onvoorstelbaar
- Zynga raakt sociale, spelende mens
- Omzet dankzij virtuele aankopen
- Omzet- en winstgroei vallen terug
- Intensieve relatie met Facebook
- Wat is de waarde van Zynga?
- Geen hype maar transformatie
- Bijlage over de financiële analyse
- Formules van de vijf AME Indicatoren
- Profiel AME Research
Tabellen
- Social mediamarkt 2009-2011
- Gebruikers, bezoekers, omzet social media wereldwijd
- Marktaandelen social media advertising VS
- Wereldmarkt voor Zynga
- Omzetverdeling Zynga 2008-2014
- Actieve gebruikers 2009-2011
- Omzet en resultaat 2008-2011
- Peer Group voor beloningen management
- Price to sales ratio 2011 social media
|
Titel: |
Waardering sociale media geen hype |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(393 Kb)
|
Aantal pagina's: |
14 |
Uitgegeven: |
6 juli 2011 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 269,00 |
9% BTW (laag): |
€ 24,21 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 293,21 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 293,21 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|