18 mei 2011 - De voorhoede van software marketeers zet social media en tablets zeer actief in om meetbare leads te genereren die tot omzet moeten leiden. De voordelen zijn evident
- De respons is meetbaar en de externe kosten zijn marginaal. Marketing wordt een meetbaar proces. One way marketing is van de vorige eeuw, persoonlijke, digitale communicatie heeft de toekomst. Deze update van marketing trends benadert social media met verschillende invalshoeken:
- De business case van het innovatieve softwarebedrijf AFAS
- Hoe onafhankelijke business journalistiek onder druk staat
- Trends in marketing uitgaven van Exact, Salesforce, Unit4 en AFAS
- Analyse van de befaamde Amerikaanse hoogleraar Nicholas Carr dat social media mensen dom maken
- Volgt aan de hand van Marloes Pomp toepassing van social media in het nieuwe werken van ambtenaren
- Bespreekt de kerntrends van B2B marketing.
Evenals bij de opkomst van het internet leidt het negeren van de social media trend ertoe dat bedrijven en zelfstandige professionals out of business raken. Vernieuw of Verdwijn. Zo heet het spel. AME Research vernieuwt via Twitter, Facebook en LinkedIn en geeft de High Tech op de iPad uit.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 18 pagina's:
Geen out of pocketkosten bij social media Business journalistiek in verdrukking Twitteren genereert meetbaar omzet Serieuze waarschuwingen Nicholas Carr Nederlanders actiefst met social media Penetratie Twitter en Linkedin nog bescheiden Kies je eigen ICT gereedschap Sterke groei digital advertising Salesforce.com King in marketing uitgaven Exact snoeit sterk op marketinguitgaven AFAS voert marketinguitgaven fors op Advertising betalen per schone lead Profiel AME Research
Tabel 1 Marketing tools van AFAS Tabel 2 Top 5 sociale netwerk sites in Nederland Tabel 3 Twitter en LinkedIn penetratie in Europa Tabel 4 Sterke groei digitaal adverteren 2010-2014 Tabel 5 Vijf groeisegmenten in B2B infomarkt Tabel 6 Salesforce.com M&S groei 2004-2011 Tabel 7Marketing & Sales Salesforce.com 2006-2011 Tabel 8 Marketing & Sales Exact 2006-2010 Tabel 9 Marketing uitgaven AFAS 2008-2010 |
Titel: |
Leadgeneratie kern van social marketing |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(387 Kb)
|
Aantal pagina's: |
18 |
Uitgegeven: |
18 mei 2011 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 19,00 |
9% BTW (laag): |
€ 1,71 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 20,71 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 20,71 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|