20 jan 2011 - Shared services bieden de mogelijkheid de kwaliteit van processen in ziekenhuizen te verbeteren en kosten te besparen. Hoe heeft AHOLD dat gedaan?
Dit artikel beschrijft hoe AHOLD in een proces van 10 jaar zijn administratieve processen in een extern shared service center heeft ondergebracht en daardoor aanzienlijke verbetering van de kwaliteit en een forse kostenbesparing heeft bereikt. Een spiegel voor de zorgsector.
AME Research organiseert met KPMG en Accounting Plaza op 10 februari onder voorzitterschap van Wouter Bos een ronde tafel conferentie voor ziekenhuisbestuurders over Samen Werken Samen Concurreren. Hierop kunnen zij inschrijven via www.hightechanalysis.nl/rondetafel
Dit artikel is gratis voor deelnemers aan de ronde tafel en voor onze abonnees.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 8 pagina's:
- BPO van alle Ahold administraties
- Kwaliteit administratieve processen
- Administratie als primair proces
- Drastische kostenbesparingen voor zorgsector
- Van gescheiden naar gestroomlijnde keten
- Eerst met nulmeting benchmark maken
- Medewerkers van kostenpost naar winstbron
- Besparingen lopen op tot 50 procent
- Profiel AME Research
Figuren
- Aansluiten van afdelingen en andere ziekenhuizen op het SSC
- Van stand alone kostenpost naar gestroomlijnd profit center
- In 10 jaar en drie fasen naar excelleren
|
Titel: |
Shared Services in het ziekenhuis: de Ahold–case |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(568 Kb)
|
Aantal pagina's: |
8 |
Uitgegeven: |
20 januari 2011 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 169,00 |
9% BTW (laag): |
€ 15,21 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 184,21 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 184,21 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|