24 sep 2007 - Innovatieve software voor prijsmanagement bij sales en marketing
Marketing is segmenteren, doelgroepen, positioneren. Vaststellen van beste prijs voor product of dienst met veel eigenschappen is lastig. Daar is nu PC software voor, te koppelen aan een datawarehouse, goede actuele cijferreeksen en een klantenonderzoek.
Zo kan de prijsmanager interactief omzet en winst voorspellen. Een machtig innovatief instrument voor grote B2C en B2B ondernemingen. De overheid kan het pakket inzetten voor vaststellen van haalbare tarieven voor parkeren, energie, openbaar vervoer.
AME Research sprak ontwerper Professor Alfred Taudes en Lisethe Van der Doelen, de vrouw die de software op de Beneluxmarkt brengt.
Lees dit rapport in samenhang met het rapport "Uphantis brengt software voor prijs- en marktmapping" van 31 augustus 2007
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 12 pagina's:
- AME Research point of view
- Inhoudsopgave
- Methodologie
- Winst optimaliseren met prijssimulator
- Survey bij consumenten noodzakelijk
- Pricemanager definieert prijs achter PC
- Eerst segmentatie, dan beprijzen
- Betrouwbare resultaten vergen veel cijfers
- Nuttig gereedschap bij HRM beleid
- Automobilist lastig te vangen
- De verrassing van de telefoonrekening
- Toepassing in veel branches
- Supermarkt kan alleen de prijs aanpassen
- Definiëren van nieuwe artikelen
- Inzicht in waar wat te verdienen
- Machtig instrument voor grote B2C en B2B ondernemingen
- Profiel AME Research
|
Titel: |
Optimaliseer winst met prijssimulator |
Auteur: |
|
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(121 Kb)
|
Aantal pagina's: |
12 |
Uitgegeven: |
24 september 2007 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 199,00 |
9% BTW (laag): |
€ 17,91 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 216,91 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 216,91 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|