|
Nederland heeft primeur eerste Internet emissie Rabo, Ernst & Young en Gilde deden mee
|
|
19 aug 2004 - ICT investeerder Peter Morėe lanceerde in 1997 de eerste emissie van aandelen via Internet in Nederland. Hij heeft de primeur, niet Google. Beursautoriteiten keken er niet eens naar.
Een digitale emissie van aandelen kost fractie van beursgang. Dat bleek bij de Internetveiling van aandelen van Dataplace in 1997. Een van de doelen ervan was om het product Internet beursveilingen in de markt te zetten. Deze analyse blikt terug op het mislukte maar fascinerende avontuur dat investeerder Morėe toen aanging. De autoriteiten van toen lieten de proeftuin besmuikt over zich heen komen. Een beeld van de tijdgeest.
- Emissiekosten veel lager
- Interview met Peter Morėe
- Website als marktplaats
- Inbreng bank, accountant, advocaat
- Beperkingen in 1997
- Fiasco door fouten
- Kansen in de toekomst
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 9 pagina's:
- Internetemissie is Nederlandse primeur
- Interview met initiatiefnemer
- Autoriteit Financiële Markten (STE) zag niets
- Emissie zwaar ondertekend
- Aandelenemissie als verliesfinanciering
- De rol van de professionele adviseurs
- Websites ontwikkelen
- Website als marktplaats
- Kosten websites
- Kanttekeningen bij de emissie
|
Titel: |
Nederland heeft primeur eerste Internet emissie |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(72 Kb)
|
Aantal pagina's: |
9 |
Uitgegeven: |
19 augustus 2004 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 19,45 |
9% BTW (laag): |
€ 1,75 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 21,20 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 21,20 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|
Historisch dossier AME Research BV |
|
|
|
|
|