29 dec 2003 - MatrixOne verbetert lanceren van producten. Philips plaatste grote order. Recessie en bedrijfsculturen drukken licentieomzet. Analyse grotere productie ondernemingen en beleggers
Op de markt brengen van nieuwe producten is moeilijk, of het verpakte pannekoeken voor de magnetron of de aerorider van Gjalt Wijma is. Bedenken, concepten, ontwerpen, styleren, produceren, marketing, verkoop, wetgeving: het is complex. Door alle facetten van de waardeketen van één product tot een samenhangend geheel te smeden wordt doelmatigheid opgevoerd. Het proces versnelt. Daarbij helpt de software van MatrixOne, zo claimt de onderneming.
Deze analyse bespreekt de activiteiten en financiële resultaten van deze Amerikaanse, beursgenoteerde softwarefabrikant. Inclusief web gebaseerde bedrijfoverschrijdende samenwerking bij productontwikkeling, vanaf idee tot en met pensioenering.
De analyse is bestemd voor middelgrote en grote ondernemingen die actief zijn met nieuwe producten en het verbeteren van de waardeketen van een nieuw product. Voor beleggers is het marktsegment van product lifecycle management (plm) het verkennen waard.
INHOUDSOPGAVE:
Dit document bestaat uit 16 pagina's:
- Actuele gang van zaken bij MatrixOne 3
- Activiteiten van de onderneming 3
- De producten van MatrixOne 4
- De vier componenten van Matrix10. 5
- Softwaretechnologie, architectuur en partners 5
- Klanten van MatrixOne 6
- Compliment van Philips semiconductors 6
- Geografische spreiding van omzet 8
- Allianties, partners en resellers van MatrixOne 8
- Concurrenten actief in PLM groeimarkt 9
- Licentieomzet in procenten van de omzet 9
- Financiële resultaten in recessietijd 10
- Samenvatting en conclusie 10
- Bedrijfoverschrijdend samenwerken 11
- Voorbehoud 16
Tabellen
- Tabel 1 Kerngegevens MatrixOne 1
- Tabel 2 Geografische omzetspreiding 2001-2003 8
- Tabel 3 Zes scores van Matrix One 12
- Tabel 4 Licentieomzet 1999-2003 12
- Tabel 5 Resultaten Matrix One 1999-2003 13
- Tabel 6 Ratio's en kengetallen 1999-2003 13
- Tabel 7 Beurskoers MatrixOne in 2003 14
- Tabel 8 Top 37 fabrikanten ERP, eBusiness &Technische software 1999-2004 15
- Tabel 9 De Aerorider van Gjalt Wijma 16
|
Titel: |
MatrixOne ondersteunt productvernieuwing |
Auteur: |
Adriaan Meij |
Beschikbaar als: |
Adobe PDF document
(146 Kb)
|
Aantal pagina's: |
16 |
Uitgegeven: |
29 december 2003 |
Onderzoekskosten: |
Prijs excl. BTW: |
€ 96,00 |
9% BTW (laag): |
€ 8,64 |
Verzendkosten: |
€ 0,00 |
Totaal: |
€ 104,64 incl. BTW |
|
|
Geen abonnee? Geen probleem! Abonneer nu of bestel deze publicatie voor € 104,64 inclusief btw en ontvang het volledige document per e-mail. Voer nu uw gegevens in: |
|